حاشیه‌ های دیشب جشنواره فیلم فجر 92 + تصاویر

Melika

افتخاری
2013-06-21
747
1,415
0
حاشیه‌های شب دوم جشنواره فیلم فجر 92
در حالی که روز اول جشنواره فیلم فجر همه چیز طبق برنامه زمان بندی از پیش اعلام شده پیش رفت و نمایش فیلمها با حداقل تاخیر انجام شد اما اولین تغییر برنامه در روز دوم رقم خورد که طی آن و به دلیل عدم اجرای نسخه نهایی فیلم «مردن به وقت شهریور» توسط اپراتور سالن نمایش برج میلاد نمایش این فیلم با تاخیری یک ساعته و نیم آغاز شد. جالب اینجاست که سیستم نمایش مرکز همایشها نسخه نهایی فیلم که اصلاحات رنگ هم روی آن انجام شده بود را اجرا نکرد اما نسخه ابتدایی فیلم که 20 آذر به هیات انتخاب ارائه شده بود و کیفیت تصویری بسیار پایینی داشت را اجرا کرد!


2-1-2014233633.jpg

2-1-20142331212.jpg

2-1-20142331019.jpg

اولین کف و سوت
همین کیفیت پایین تصویری و البته از آن مهمتر کشدار بودن لحن روایی اثر و کندی آن در اغلب قسمتها موجب شد اولین کف و سوت اعتراض آمیز جشنواره سی و دوم بر سر نمایش این فیلم رقم بخورد. کارگردان جوان «مردن به وقت شهریور» به جای اینکه بکوشد داستان را در نقطه اوج به پایان برساند مرتب با شکل دادن اتفاقات تازه، فیلم را ادامه می داد و این کش دادن بود که باعث شد در نیم ساعت پایانی فیلم این کف و سوتهای پیاپی باشد که در سالن میلاد طنین انداز شود. جالب که در پایان فیلم یکی از حاضران سالن به طعنه گفت:«این فیلم را سال بعد به اسکار بفرستید!»


2-1-201423350.jpg

هومن سیدی در جشنواره فیلم فجر 92

رپـــرها در کاخ جشنواره
نگاهی به فیلمهایی که تاکنون در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بیانگیر یک نکته مهم است و آن هم اینکه کارگردانان امسال سعی کرده اند هرازگاه در آثار خود از ترانه های رپ استفاده کرده و یا حتی یک یا تعدادی از کاراکترها را رپر قرار دهند. در «سیزده» هومن سیدی یک رپر طناز وجود دارد که به بهترین شکل در خدمت رگه های طنز فیلم قرار گرفته است و در «مردن به وقت شهریور» هم بار اصلی فیلم بر دوش رپری است که قصد دارد با تلکه کردن رفیق خود، از ایران مهاجرت کند. در میان موسیقی های انتخابی که در فیلمها مثلا به هنگام سخن گفتن کاراکترها درون تاکسی یا خودروی شخصی قرار داده شده نیز هرازگاه موسیقی رپ شنیده می شود.

جالب اینجاست که موسیقی رپ در ایران همچنان غیرمجاز به شمار می رود و هیچ خواننده رپی با حفظ سبک خود نتوانسته است مجوز بگیرد اما سینمای ایران زودتر از موسیقی این حیطه را به رسمیت شناخته است.



منبع: inn.ir
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر