خورش فسنجان در 30 دقيقه

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
[h=2]خورش فسنجان در 30 دقيقه[/h]
خورش‌هاي ايراني چند خصوصيت کلي دارند که يکي از آن‌ها جاافتادن خورش مي‌باشد. به عنوان مثال در حالت عادي براي جا افتادن خورش فسنجان روي حرارت ملايم، حداقل 3 ساعت وقت لازم داريم در حاليکه اگر همين خورش را با مايکروفر تهيه کنيم اين زمان به 30 دقيقه تقليل پيدا مي‌کند. کافي است يکبار تهيه‌ي اين خورش را با مايکروفر تجربه کنيد.

مواد لازم:
گردوي چرخ شده 200 گرم
رب انار 125 ميلي ليتر يا نصف ليوان
مرغ 400 تا 500 گرم
شکر 3 تا 4 قاشق غذاخوري
آب دو تا دو و نيم ليوان
زعفران دم کرده به اندازه‌ي کافي
پياز داغ 2 تا 3 قاشق غذاخوري
نمک به اندازه‌ي کافي

طرز تهيه:
گردو را در يک ظرف کم عمق مناسب (مخصوص مايکروفر) ريخته و به مدت 4 تا 5 دقيقه با قدرت 900 وات يا 100 درصد داخل مايکروفر قرار مي‌دهيم و در اين مدت يکبار آن را هم مي‌زنيم.
مرغ را همراه گردو، پياز داغ، آب، نمک و زعفران در يک قابلمه مناسب (مخصوص مايکروفر) ريخته و به مدت 20 دقيقه با قدرت 900 وات يا 100 درصد با درب داخل مايکروفر قرار مي‌دهيم. در طول مدت پخت خورش را يكبار هم مي‌زنيم.
قابلمه را از مايکروفر خارج کرده و رب انار و شکر را به آن مي‌افزاييم و هم مي‌زنيم و به مدت 10 دقيقه با قدرت 900 وات يا 100 درصد بدون درب دوباره داخل مايکروفر قرار مي‌دهيم تا خورش جا بيفتد.
نکته 1: تصاوير مربوط به كليد قدرت و زمان، فقط مربوط به مرحله‌ي اول پخت مي‌باشد و صرفا جهت آشنايي با كليدها داده شده است.


  • به نسبت حجم خورش با ظرف مورد نظر توجه كنيد، تا غذا در مايكروفر سرنرود.
  • براي طبخ غذاها و خورش‌هاي مختلف در مايكروفر، به ميزان آب كمتري نياز است.
  • هرچه ظرف بزرگ‌تر و كف آن پهن‌تر باشد امواج مايكرو بهتر جذب مواد غذايي مي‌شوند و درنتيجه زمان پخت كوتاه‌تر مي‌شود
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر